Partnerzy serwisu:
Pasażer

Bezpieczna podróż z Polregio

Dalej Wstecz
Autor:

Polregio

Data publikacji:
22-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Polregio

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Bezpieczna podróż z Polregio
fot. Polregio
Pociąg uznawany jest za jeden z najbezpieczniejszych środków transportu. Nad tym, by podróż koleją przebiegła spokojnie, czuwa zespół pracowników – od rewidentów badających sprawność taboru, po maszynistów i drużyny konduktorskie na pokładzie pociągu. Jednak wpływ na bezpieczeństwo mają też pasażerowie – przypomina Polregio.

Zanim pociąg wyruszy w podróż, musi zostać sprawdzony pod kątem stanu technicznego. Czuwają nad tym rewidenci taboru – pracownicy, którzy każdego dnia weryfikują, czy pociąg jest sprawny. W Polregio pracuje ponad 200 takich osób. Podczas codziennych oględzin rewidenci sprawdzają m. in. układ hamulcowy, drzwi pojazdu czy system radiołączności. W nowoczesnych i zmodernizowanych pociągach wykrywanie ewentualnych usterek jest jeszcze łatwiejsze – dzięki rozbudowanym systemom autodiagnostyki.

Regularne przeglądy taboru

Każdy z pojazdów Polregio jest poddawany regularnym przeglądom i naprawom, które przeprowadzane są w ponad 30 wyspecjalizowanych punktach utrzymania taboru na terenie całego kraju. Cyklicznie, co kilka lat odbywają się również tzw. naprawy z poziomu utrzymania P4, które obejmują m. in. wymianę lub gruntowną naprawę zespołów, podzespołów i części w pojazdach.

Natomiast co 12-30 lat lub po przejechaniu konkretnej liczby kilometrów przeprowadzana jest tzw. naprawa główna z poziomu utrzymania P5, polegająca na całkowitym zdemontowaniu wszystkich zużytych elementów pojazdu i wymianie na nowe. Przy tej okazji jest zwykle wykonywana gruntowna modernizacja składu, a zastosowane w nim rozwiązania techniczne i technologiczne są dodatkowo ulepszane. Takiej dogłębnej naprawie z modernizacją zostanie poddanych siedem elektrycznych zespołów trakcyjnych należących do Polregio. Na początku tego roku przewoźnik podpisał umowę z zakładami Pesa Mińsk Mazowiecki. Zmodernizowane czteroczłonowe pojazdy serii ED72 będą gotowe w drugiej połowie 2026 r.

Bezpieczeństwo w pociągu

Nad bezpieczeństwem pasażerów w trakcie podróży zawsze czuwa załoga pociągu. Pracownicy drużyn konduktorskich odpowiadają m. in. za usługę asysty dla osób o ograniczonej mobilności podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu. W razie potrzeby udzielają pasażerom pierwszej pomocy, z której regularnie się szkolą, lub wzywają odpowiednie służby.

W zapewnieniu bezpieczeństwa równie ważną rolę odgrywa wyposażenie pociągu. Standardowo na pokładzie każdego pojazdu – na wypadek sytuacji awaryjnych – znajduje się m. in. hamulec bezpieczeństwa, młotek bezpieczeństwa i gaśnica. Część nowszych składów ma również zainstalowane czujniki dymu na wypadek pożaru. Każdy pociąg wyposażony jest w apteczkę pierwszej pomocy, o którą można zwrócić się do konduktora. W części pojazdów dodatkowo zamontowane są defibrylatory.

Większość taboru Polregio jest również wyposażona w monitoring. Rodzaj zainstalowanych kamer zależy od konkretnego pojazdu – mogą być one zamontowane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz składu.

Pasażer na rzecz bezpieczeństwa

Warto pamiętać o tym, że wpływ na bezpieczeństwo w pociągu mają również sami pasażerowie. Każda nietypowa sytuacja powinna zostać zgłoszona obsłudze pociągu. Za pomocą interkomu lub przycisku SOS można również skontaktować się bezpośrednio z maszynistą, np. w sytuacji pożaru czy zasłabnięcia pasażera.

Zagrożenia zaobserwowane na obszarze kolejowym – czyli również w okolicy torów, peronów czy dworców kolejowych – należy zgłaszać do Straży Ochrony Kolei, dzwoniąc pod numer alarmowy 22 474 00 00. Polregio współpracuje z funkcjonariuszami SOK, m. in. umożliwiając im przejazdy prewencyjne na pokładzie pociągów czy zgłaszając niebezpieczne sytuacje.

W miarę możliwości spółka bierze również udział w ćwiczeniach z zakresu bezpieczeństwa organizowanych przez służby oraz edukuje swoich pasażerów, np. podczas spotkań w szkołach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czy wróci podwójna obsada maszynistów dla prędkości powyżej 130 km/h?

Infrastruktura

Niebezpiecznie pod Trzebinią. Dwa pociągi na jednym torze

Infrastruktura

PLK chce pytać przewoźników o to, co zmienić na sieci kolejowej

Infrastruktura

PKP SA przetestuje detektory materiałów wybuchowych

Infrastruktura

Zobacz również:

Czy wróci podwójna obsada maszynistów dla prędkości powyżej 130 km/h?

Infrastruktura

Niebezpiecznie pod Trzebinią. Dwa pociągi na jednym torze

Infrastruktura

PLK chce pytać przewoźników o to, co zmienić na sieci kolejowej

Infrastruktura

PKP SA przetestuje detektory materiałów wybuchowych

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5